Postovani ljudi,nemojmo se praviti blesavi ,kad svi dobro znamo ko su veliki lopovi i sto onda praviti dramu zbog 55 din i kaznjavati i ovako opljackan i stalno pljackan siromasan narod,kad veliki slobodno setaju, voze dzipove,gaze ljude na pesackom i niko im nista ne moze,samo obicnog coveka svako vitka kako hoce i moze.Dokle vise takve sprdacine?Koliko kosta kazna za 4 prekrsava kontrolora koje on ucini prema gradjaninu koji eto nema 55din da da za kartu?1.Prekrsaj ne predstavi se i ne dozvoli uvid u svoju legitimaciju,a trazi tudju,2.trazi lk iako nije sluzbeno lice da na to ima pravo,3.naredi vozacu da zatvori vrata i onemoguci protivpravno slobodu kretanja,a to niko ne sme da radi ,4.dere se i maltretira Vas dok mu nedate lk ,a vecina cak i vredja.Sve ovo gotovo 99% kontrolora radi i krsi zakon,gospodo gde su njihove kazne i koliko one iznose?Treba svakog ko je umislio da moze da glumi prekrsajnog sudiju tuziti po svakom clanu i lepo sprovesti do pravog prekrsajnog sudije pa da ga konacno i kontrolori upoznaju.Valjda ce onda shvatiti da se ne moze od postenog naroda krasti i otimati novac na iznudu,deranje,maltretiranje,pretnje, viku,zatvaranju vrata i zastrasivanju,jer to rade nasilnici,a ne posten svet i posteno preduzece.Crno na belo tuzis i sve naplatis,jer drugi nacin za bagru lopovsku ne postoji,jer oni su navikli da tako na prepad pljackaju narod za sitnice,a njihov velik lopovluk ostaje nekaznjen ako ih mi sami ne procesuiramo.
Kako je moguce da jedno profitabilno preduzece kao sto je Gradsko saobracajno preduzece moze traziti prekrsajnu kaznu za predmet iz obligacionih odnosa tj. dug duznika naplacivati uz miliciju.
To onda znaci da i druga tj.sva preduzeca mogu zvati komunalnu miliciju i naplacivati bilo koja svoja dugovanja uz prekrsajnu kaznu sudova Republike Srbije
Ljudi pricaju o civilizovanom drustvu gde kapitalista puni dzepove civilizacijom(zakonima po kojima se zivi cesto kose i uskracuju osnovna ljudska prava, vodeca klapa ljudi uvek zasticena jer ima nove nacine uzimanja para). Pricate o evropi o autobusima sto neko ne kaze da to ubija planetu nafta ce nestati i to je tacno alternativne energije postoje kao i alternativni nacini prevoza. Uskraceni su tim istim zakonima civilizacije i sad nek dodje jos jedan ludak nek napise da ljudi koji se svercuju krse zakon nad zakonima. Maknite se kreteni po strani i pustite slobodu medju ljude i nek se menja sistem a ne vlade...
A da ja vas pitam nesto!? Sta je sa ovim tako reci obezbedjenjem koji stoji skoro na svim ulazima kafica i klubova. Oni mogu svakog da maltretiraju i legitimisu? Oni imaju pravo na to, tako?
Ovde su svima puna usta Evrope, ja sam se svercovao po mnogim evropskim gradovima i nikada nisam video rogobatniji nacin naplate karata nego u Novom Sadu. U Berlinu me je uhvatila kontrola, nesto mi pricali na nemackom, ja ih nista nisam razumeo, slagao da ne znam engleski (tj samo odmahivao glavom na njihova pitanja) i oni su me pustili. U Pragu me je takodje uhvatila kontrola nesto drobili na ceskom, pokazali mi da izadjem iz tramvaja. U Minsku bre prevoz kosta 13 dinara i u skoro svakom vozilu imate sliku na kojoj je uniforma kontrolora da ne bude zabune, i opet se dosta ljudi svercuje (osim u metrou gde je to nemoguce). U Budimpesti u zivotu nisam platio kartu ni za sta osim metroa. Gradski prevoz se u vecini evropskih gradova finansira iz budzeta, i sve te price o kaznama od par stotina eura i kontrolorima koji stavljaju lisice i ulaze sa psima u prevoz su nista drugo nego bajke, oni postoje tako radi reda, a princip gradskog prevoza je da oni koji nemaju mogu da se voze za dzabe uz to da se malo pomuce. Takodje ni jedan kontrolor ili vozac autobusa nema pravo da legitimise, pretresa, zadrzava i slicno, tako da ne znam zasto se toiliko pozivate na tu Evropu, sta mislite da tamo kontrolori ulaze sa pistoljima u buseve i trkeljisu po stvarima putnika, i da u jednom gradu poput Berlina gde na svakom cosku mozete kupiti sve od hasisa do heroina policija dolazi na poziv tamo nekih ridzovana kako bi procesuirala ljude koji se voze bez karte. Idite tamo pa proverite sami uostalom.
Ако желимо цивилизовано грађанско друштво, сви треба да поштујемо правила. Једно од тих правила је да платиш карту за услугу коју користиш. Сви ови коментари типа "супет - сад више нећу куповати карту" показују како пропадамо као друштво и какав нам је однос према нама самима.
Svaka čast na temeljnom i profesionalnom tekstu M.Sovilja.Treba kupiti kartu. I tačka. Što mi, tupimo o tome? Cena gradskog prevoza će biti povećana od 1.9. za 11% .
22:07 • 14.08.2012. nadadobrić
Je li sada išta jasnije zbog čega ona frka oko nedostatka kovanog novca? Povod za poskupljenje, a "da se vlasi ne dosete". Treba svim onim zombijima isplatiti "zarade".
E dragi @Bojane, tako je svugde u Evropi,onoj zapadnoj,u svim zemljama je tako, u FR,D,A.....
svercuje se, al' kad te uhvate, onda sledi poveca kazna
pa ti vidi sta ces, a deranje i silidjijsko ponasanje kontrolora na putnika sto nema kartu... ni u snu ne sme da se dogodi kontroloru,
s tim sto putnik svercer moze da tuzi kontrolora i autoprevoznicku kucu zbog maltretiranja itd
E to je jedan od niz sitnica zbog koji Srbija ne zeli da bude sastavni deo EU
mora se raditi, postovati druge,ne sme se krasti na svakom koraku, ajoj mnogo toga ima
Ja penzioner, i tako kupuijem markicu svaki mesec-BUS markicu za sve gradske linije
i onda nelogicnost
svakoga meseca moram donositi penzioni cek, i ako se zna da penzije nisu povecane
i ako je na predhodnoj markici ispisana vrednost iste
i pitam ljubaznu gsp radnicu, zasto je to tako vidi se svz iz prilozene mesecne karte
odgovor,
takva je politika naseg preduzeca,
odgovor isti dobih kada upitah i za fiskalni
racun, s dodatkom komentara, da na mesecnoj markici ima naznacena cena
molim lepo, kazem ja, i u prodavnici svaaka roba ima istaknutu cenu,tj nalepljenu i opetse izdaje fiskalni racun
Zasto GSP gradjanima ne IZDAJE FISKALNI racu za kupovinu mesecnih markica za sve pravce
Zasto KARTA izdata u BUS-u nema jasno notkucano, sat i minut kada je karta otkucana kao i datum,mesec i godina
naravno i cenu karte
Od kada sam, pre više decenija, video klinca iz Čikaga kako plaća novosadski bus pri izlasku, ništa mi više u životu nije bilo isto. (Gostovao je ovde preko leta i samo rutinski odradio to čudo).
Ako vec ne postoji legalan nacin koji radi da se lice legitimise i da mu se naplati kazna predlazem da se za sva lica koja nemaju kartu primeni metoda izbacivanja iz prevoza posto tu uslugu nije platilo pa neka malo ide peske a ne da se vozi za dzabe... To je najjednostavnije, najlogicnije i najdelotvornije... Bar dok lica koja rade kontrolu ne budu imala status zvanicnog lica, bila vidno obelezena (a ne u civilu) i imala veca ovlascenja...
Napokon da neko objavi sta se sme, a sta ne sme. Država i grad moraju rešiti pitanje šverca, jer ovako svi love u mutnom i šverceri i kontrolori, na čelu sa njihovim šefom. Ovakav status ne odgovara nikome. U Beču je kazna 50 eura, naplaćuju je kontrolori, koji vas ukoliko ne želite da platite legitimišu i izvedu na sledećoj stanici gde čekate policiju. Kazne su zatim mnogo, mnogo veće.
Svaka čast na temeljnom i profesionalnom tekstu M.Sovilja.Treba kupiti kartu. I tačka. Što mi, tupimo o tome? Cena gradskog prevoza će biti povećana od 1.9. za 11% . O tome treba pričati i izvršiti pritisak, Vi kao medij, a mi kao korisnici. Usluga javnog prevoza je osrednja. Leti pregrejani autobusu, zimi hladno i često vozila u kvaru.Na početnim stanicama često ne staju, ne otvaraju vrata. vozač na broju 953 posebno zanimljiv "lik". Cena ne treba da bude ekonomska, već dostupna, osetljivim socijalnim grupama: đaci, studenti, nezaposleni.Otvaramo temu, javljate se, ljudi, građanska inicijativa je važna.
A da nisi ti malo rasista. Nisu "cigusi" nego Romi. Mora da si demokrata.
Sada kada ovo znam koristiću svaku priliku da ne plaćam kartu. S obzirom na ponašanje zaposlenih u JGSP, ni ne zaslužuju da im se plati usluga. Oni svoje previsoke plate dobijaju bez problema.
Zaslužuju oni i batine. I to kakve. Samo to je u suprotnosti sa zakonom, ali dobro bi im došlo. Čast izuzecima, ali u JGSP ih ima 1-2%.
Jedan dan sam stajala na bulevaru gde saobraća osmica... stajalo jedno 3-4 cigusa. Jako me je zanimalo da li će ući u autobus. I? Pa naravno da su ušli, doduše uz malo "krbanja" sa vozačem, ali su ušli. Jel su oni oslobodjeni od kupovine karata ??????????
Ja sam danas kupila kartu u autobusu, a to radim i svaki dan :), umesto jedne karte dobila sam 11 karti ako se to tako može nazvati. Na jednoj je pisalo 25 din, a ostalih 10 je bilo po 2 dinara. Ništa mi nije bilo jasno, da li se to nekom desilo ovih dana?
Ne znam koliko ste upućeni da su sva ova pravila postojala i pre 15 godina, ili i više, sećaju se novosađani.
Odma da naglasim da ne podržavam ne plaćanje usluge prevoza i slažem se sa mnogima koji su ostavljali komentare tipa da ideš peške ako ti je skupo ili ti se ne dopada. Mada, ukoliko razumete, kada smo bili tinejdžeri, švercovali smo se, pa ni sama ne znam iz kog razloga. Kao, sutra ću kupiti markicu za novi mesec, jer mi baš danas treba lova i slično i lovili su nas kontraši X puta. Bilo je toga da ti oduzme pokaznu kartu ako vidi da je istekla markica, da te fizički zadrži na stanici na ribljoj pijaci ili ti ne dozvoli da napustiš vozilo do okretnice, pa te još tamo cima i gnjavi. Dokumente su redovno tražili i pisali kazne na osnovu njih, sve je to bilo.
U svakom slučaju, ako ste savestan putnik, kartu treba plaćati i ne stvarati sebi probleme (i blam) bez potrebe!
Neko je spomenuo kako izgleda kontrola u Engleskoj. Naime, u Helsinkiju kada sam se vozila autobusom, ušla je kontrola, u uniformi (ne kao kod nas u civilu), lepo ti priđu, ljubazni i daju neki list da popuniš, tipa ankete. Malo čak i popričaju sa tobom kada vide da si stranac i na kraju zamole da vide kartu. Na svakom autobusu je jasno napisano da vožnja bez karte naknadno košta 700 evra!!! Verujem da se i takvo plaćanje civilizovano sprovede.
Dakle, treba raditi na edukaciji putnika, isticati prednosti i nedostatke ne plaćanja prevoza, a ne sve ograđivati našim i njihovim pravima. I da, stvarno bi trebalo uvesti mogućnost dnevnih karti, gde se vozite neograničeno u roku od 24h. Postoje i ljudi koji ne koriste autobus tokom meseca, ali im dođu gosti iz inostranstva i najlakše je gradskim prevozom cirkulisati, bez zadržavanja i previsokih troškova. Nadam se da bi se mnogi sa tim složili.
Namerno sam se potpisao kao Čuružan da bih video kakve će biti reakcije i moja očekivanja se jesu ispunila. Jedna osoba me je odmah smatrala manje vrednom i nazvala nadničarem...
Elem, ovaj nadničar je završio fakultet, bavi se intelektualnim poslovima, a odrastao jeste u Čurugu ali je Novi Sad njegov grad.
Moje pitanje jeste ozbiljno i zaista pitam da li se ovo odnosi na kontrolore generalno i na prava putnika generalno?
Pošto je u naslovu "gradski saobraćaj".
Mislim da kad je već tema načeta, da je potrebno da se sve razjasni, ako je neko ovde naravno kompetentan da da odgovor.
Inače, ja nisam neko ko se švercuje.
Smatram da je potrebno platiti kartu i to je nešto što se kod mene podrazumeva.
Gnušam se nasilnih kontrolora koji se iživljavaju najviše na jadnim devojkama.
To se više dešavalo ranije, ali sada se i to eto promenilo.
Idemo polako u Evropu, a ovaj članak i ovaj portal je zaista nešto što jeste kvalitetno i zato često čitam članke ovdašnje.
Puno pozdrava redakciji i onom koji me je nazvao nadničarem :)
Sta reci,a ne zaplakati. Da li je to doslo vreme da i GRAS krene putem Jugoalata,Pobede i ostalih propalih preduzeca.
Ukoliko lice nije kupilo kartu za prevoz a koristi ga znaci da je to lice prvo povredilo pravo JGSP-a, pa se postavlja pitanje ko ce da stiti prava JGSP-a i njihovih zaposlenih.Problem je sto veoma mali broj putnika ne plati kartu zato sto NEMA, uglavnom su to mladji ljudi koji bez problema plate kutiju cigareta 150 dinara,kao i pice u kaficu 200 dinara,a kad treba platiti 45 dinara za kartu ,e tu pocnu da stede.
Slobodan sam da predlozim resenje.
1.Napraviti novu sistematizaciju radnih mesta u svim sektorima JGSP-a i sav visak zaposlenih postaviti na vrata busa gde bi vrsili kontrolu karata pri ulasku putnika u vozilo. Povecala bi se naplata,a ubrzao ulazak putnika,a samim tim smanjilo zadrzavanje na stajalistima.
2.Smanjiti broj redovnih kontrolora,a pojacati saradnju sa komunalnom policijom,narocito na problematicnim linijama i vecernjim satima.
- I konacno ukinuti naplatu karata za prevoz ,a kompletno finansiranje JGSP-a vrsiti iz budzeta.
Platio ili ne kartu, ti svakako stigneš tamo gde si hteo (osim u izuzetim slučajevima, al' to na stranu). Prosto, usluga ti je ispunjena. Red je da i ti ispuniš svoj deo, da platiš vožnju, odnosno uslugu.
Zar preduzeće koje vam omogućava uslugu može da se održi bez prihoda? A da podsetim, radi se o vašoj obavezi, ako već nameravate da iskoristite pogodnosti prevoza. Jednakost, recipročnost, i to jasno utvrdjena.
Stoga, nemojmo da se, ohrabreni ovakvim člankom i odjednom otvorenih očiju, busamo i suprotstavljamo onome što želimo i što nam je dobrim delom potrebno.
Mislite li da masovnim bojkotom plaćanja i-ili kontrolora ne možemo ostati bez usluge? Ostaće bez benzina i drugih sredstava, ostaviti vozila parkirana u garažama i nećemo više imati koga-šta da bojkotujemo, zapravo bukvalno zloupotrebljavamo.
P.S. Kontrolori su nemogući, ali iskreno, nikad nisam video ili čuo da se bez razloga na nekog izdiru. Ko ima kartu, s njim se brzo završi (a nije teško) i bude mu lepo. Bez strepnje i neugodnosti.
Definitivno je ovo zemlja lopova! U ovoj državi svako ko ne plaća račune švercuje se krade ubije nekog IMA VEĆA prava nego pošten svet! Primera je milion a ovo je samo kap u moru! Najbolje kažite i da ljudi udju u radnju i nek uzmu šta im treba i ne treba da plate pošto prodavac ni obezbeđenje mu ne mogu ništa, a policija neće doći za tako mali iznos koji si ukrao ako je to do 15000 dinara! Svaka nam čast! Ne znam samo čemu služi zakon u ovoj državi?????
Moja skromna malenkost je u Novom Sadu od 2004. godine, otkad sam došao na studije. I sad ovde živim.
Nemam auto, čak ni bicikl (ukrali mi ga, kao i dobrom delu ovdašnjeg stanovništva), te koristim gradski prevoz ukoliko već ne idem pešaka. A najčešće idem pešaka.
Neko vreme sam imao pokaznu tj. mesečnu, ali više ne. Što ne znači da ne plaćam kartu.
Naprotiv - UVEK kupujem kartu. U suprotnom uopšte ni ne ulazim u autobus.
Mada, dvaput do sada (bukvalno: 2 puta) se jesam 'švercovao', nisam imao kartu a vozio sam se. I to je već bilo odavno. Ta dva puta i nikad više. Svojom voljom tako - nikad nisam imao problema s kontrolom (pa ni ta dva puta me nisu 'uhvatili') pa da je zbog toga.
A silni moji drugari ne plaćaju kartu i još svako malo vidim kako kontrolori 'uhvate' nekog. I jesu drski, navalentni, s nipodaštavajućim, autoritativnim tonom. Bilo da su muškarci ili žene. Iako, eto, to ne bi smeli da rade, UVEK ne daju vozaču da otvori vrata i ljudima da izađu ako nisu prekontrolisali sve.
Gradski, prigradski i međumesni prevoz su usluga koja se plaća. To je moje mišljenje. Mimo toga koliko su jadni autobusi (neklimatizovani najpre), toga što su vozači epitom za nasilno ponašanje u saobraćaju i što je cena karte sigurno previsoka za jednu vožnju (kao i taj čitav sistem; bolje da se uredi da jedna karta važi npr. sat vremena - zbog presedanja itd.)...
A hvala vam što ste nam predočili prava i obaveze i putnika i kontrolora/policajaca - da svakako znamo gde je kome mesto (ukoliko ikad bude bilo problema. A ja ih neću prizivati. No, znanje je imanje. Mogućnosti tj. izbora, ako već ne nečeg materijalnog).
Ja sam ,recimo, video ocigledno cudnog coveka, (mislio sam da je neki silovatelj, mozda i jeste), koji je prilikom ulaska rekao "elte, el moze do ****,nemam para ni kartu?" Vozac:" zao ,mi je kartu morate imati, pare ne morate,karta se ipak placa."
Bolesnik: "ali zar ne vidite da sam bolestan?", Vozac:"Ma sta me briga covece, nisam ja doktor vec sofer!". I nasmesi se bolesnik i ude u autobus.
Ak sofer kojim slucajem cita ovo, svaka ti cast, ako nista nasmejao si me do suza. Inace bolesnik je bio ukljucen u svaciji razgovor u autobusu, misleci da mu se osobe zenskog pola obracaju, a onda i nastavljao razgovor sa njima, iako su ga ignorisali.Nesrecnik.
Eto,ti sad.Nemam pojma zasto sam vam ovo ispricao.
Da se odmah razumemo - karte treba placati. Sa druge strane sam prisustvovao bar 10 puta u zivotu izivljavanju kontrolera nad ljudima koji namaju kartu. Secam se tacno devojcice iz osnovne skole koja roni suze a ovi joj objasnjavaju bla,bla,bla i uce je lekciju. Sta god da je uradila, samo nije platila kartu. Ne treba zbog toga traumu da prezivljava.
Odavno sam pricao da kontrolor nema pravo da te zadrzava. To moze samo policija da uradi.
Elem, da ne tupim.. sta je resenje? Komunalni policajac u civilu koji ide sa kontrolerima. Resen problem. I ovako nista zivo ne rade.
Izivljavanje, pretnje, fizicki obracun i sve ostale metode srpskog naroda ostavite u devedesetim. Ne moze sve na silu.
Ni ti sigurno ban badava ne nadnicis nekom na njivi pa kako onda ocekujes da neko od Novog Sada do Curuga vozi za dzabe. Zvucis kao oni koji kada od nekog pozajme 100 evra pa se prave ludi kada pare treba da vrate a ako ti od njih slucajno pozajmis 200 dinara onda te vijaju do sudnjeg dana.
Eee a sećam se kako je pre desetak godina bilo... Koga uhvate bez karte imao je dve varijante.
Prva. Da plaati kaznu
Druga. U gras na naselje pa pranje autobusa
Lepa temica nema šta.
Može li neko da mi kaže da li su ista pravila i u medjumesnom saobraćaju?
Verovatno jesu al vidim da ima ovde kompetentnih pa da ne nagadjam.
Kad kontrolori već ne mogu ništa, onda je njihovo zapošljavanje čist i bespotreban trošak. Umesto toga, neka njihove poslove obavlja komunalna policija (koja ima potrebna ovlaštenja), jer ista takođe predstavlja popriličan trošak za društvo, sa malim efektima. Pa neka rade malo više za novce koje primaju.
Ja sam se baš pre par dana zatekla u abusu kada je ušla kontrola. Kontrolisali su karte i tu su se zadesila tri alkoholisana muška lica romske nacionalnosti, koji su počeli da prete kontroloru, pred punim autobusom. On je bio jako strpljiv i samo ih je ljubazno zamolio da napuste vozilo. Jedan od njih je sve vreme govorio: Šta je, ja sam malo popio, oni me vode kući, ako mi pozli, ja ću zvati hitnu pomoć, pa ćeš ti biti odgovoran.. Hajde izađi napolje, ako smeš" i sl. (naravno, upotrebljeni su tu i pogrdni izrazi koje ne bih ovde da upotrebljavam). Sve u svemu, jako neprijatno u najmanju ruku, a kontrolor po mojoj proceni smiren više nego što bih ja bila da se meni tako nešto desi. Kad su izašli počeli su da gađaju autobus prvim što im je dopalo pod ruku.. Užas
Naravno da je tako ako ste napisali, ALI kontrolori su UVEK ali ponavljam UVEK drski i bezobrazni i UVEK naredjuju vozacu da ne otvara vrata. UVEK pokusavaju verbalnim nasiljem da nateraju lice bez karte da im da licna dokumenta. Znaci, sve od gore navedenih tacaka se UVEK krse. Dakle? Ne izvole voditi sa sobom "pravog" ili komunalnog policajca. Neka izvole biti kulturni za primer (tako da na provokaciju ne odgovaraju silom) i neka izvole pruziti bolju i kvalitetniju uslugu pa ce TEK ONDA imati puno pravo da se ljute sto neko nije platio kartu. Ja kartu placam... stvar je vaspitanja ALI, ne mogu ocekivati da svi misle i rade kao ja. Zar ne?
da li kontrolor sme da uzima pokaznu kartu,ako je istekla markica ili nije odgovarajuca zona, ukoliko nemamo neki drugi dokument ili novac koji bi trebali da platimo na licu mesta???
Bio sam prisutan kontroli karata u Londonu u Undergroundu kada su na'vatli neke putnike bez karte. Pokušaću opisati: NIKO se ne svađa, NIKO se ne dere i ne preti. Murija je stigla U MOMENTU!!! Uzela podatke i "Doviđenja i sretan put." Nema tu kontrolor sme ili ne sme, pandur će doći ili neće doći! Da napomenem još jednu stvar, skrenuta mi je pažnja da mi ne padne na pamet da se šver'am u Londonu. E sad samo treba prepisati i ništa više, ali znajući kako se kod nas radi, mislim da nećemo ni prepisati dobro! Na žalost.
Nije tačan podatak da komunalna policija nema pravo da daje podatke kontroloru. Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (član 12.) kaže da je moguća obrada podataka bez pristanka u svrhu izvršenja obaveza određenih zakonom, aktom donetim u skladu sa zakonom.... U slučaju neplaćanja karte u prevozu, radi se o izvršavanju gradske odluke koja predstavlja ,,akt u skladu sa zakonom" i zato komunalni policajac ima pravo da daje taj podatak kontroloru.
Kako to kad se udje u radnju i kupe patike, odelo, voce i povrce, hleb i mleko....ljudi uvek plate bez bunjenja? Ukoliko to ne plati smatra se lpopovom. Isto je i sa autobuskom kartom. Ako moze da se svercuje u busu, onda moze i da se krade u prodavnicama?! Covek treba da bude posten prema drugima da bi drugi bili posteni prema njemu. u Izraelu se niko ne svercuje, Srbi budite fini.
Postaćemo žrtve sopstvene nesposobnosti i prebacivanja nadležnosti. Ovo je kao i nepropisno parkiranje na trotoaru gde parking servis nije nadležan da napiše kaznu jer to nije parking već javna površina. Za javnu površinu nadležna je komunalna policija, koja opet može samo da kazni za korišćenje te javne površine, a pošto je u pitanju saobraćajni prekršaj ona treba da zove saobraćajnu policiju. I tako svi parkiraju na trotoar i niko ništa ne preduzima, jedino ako poludi neko i pozove komunalce, jer oni rade samo po dojavi.
Srbija je tužna zemlja, skrojena po meri lopova, a ne poštenih, gde lopovi, šverceri i njima slični imaju sva prava, a pošteni građani samo pravo da ćute i trpe. Po ovome ispada da samo naše dobro vaspitanje čini razliku između švercovanja i ne-švercovanja.
Žalosno je i to što su kazne sve manje što je neko na višem položaju. Za krađu (ako je vrednost ukradene stvari preko 15000din.) privatne imovine "običnom" lopovu sleduje višestruko veća kazna nego ministru ili drugom državnom funkcioneru za uzimanje novca iz budžeta - novca svih nas.
Nemojte posle da se pitate zašto je toliko nezaposlenih, zašto toliko ljudi radi na crno, zašto toliko ljudi odlazi odavde. Sa ovakvim zakonima (koji se uz to i ne sprovode), ova zemlja nema nikakvu budućnost.
Pa ja redovno plaćao karte ne znajući da to i nije tako obavezno:)
Beogradjani decenijama ne plaćaju ništa, a mi smo uvek bili "krava muzara" koja redovno plaća sve redom i struju i vodu i komunalije pa i gradski prevoz....
Od sad hoćemo prava makar kao beogradjani, i ne plaćamo ništa.
Btw. kad je zabranjeno ovo nasilje, što su onda svi kontrolori tako glomazni da jedva udju na vrata :)
Zbog ogromne cenzure nasih komentara primorani smo da pokrenemo antikapanju protiv Vas kao kuce na svim drustvenim mrezama.....
KRSITE PRAVO SLOBODE GOVORA
Juuuupiiiiiiiiiiiiii!!!
Ja vise ne placam kartu kada udjem u autobus. Sve vise mi se svidaja zivot u ovoj zemlji. Ne placas kartu u autobusu, jer ti niko ne moze nista, osim policije. Policija ne izlazi na teren ako je vrednost ukradenog predmeta ispoda 15000 din., a ima i indicija da u nekim slucajevima svoje 'usluge' izlaska naplacuju.
Pa nek postave kontrolore na ulaznim vratima i rešena stvar. Da li može da spreči ulazak u bus licu koje nema kartu?Neka se izdaje dnevna karta ili sl.
Meni se jednom prilikom desilo da sam na frku morao da uletim u bus jer sam jako žurio, naime, kod sebe nisam znao da nemam ”analognog” novca i kada sam krenuo da platim skontam da imam samo platnu karticu, Ne lezi vraže, upada kontrola. Imaš? Nemam. bla bla evo kartice, i krece napadanje sto nisi podigao sto ovo sto ono, izvredjali me maksimalno da na kraju ja nisam hteo da izadjem iz busa dok ne dodje murija. Ko ih shisha sto nemaju sistem za placanje preko plastike! nego samo solarno da moze da se muti ispod pulta... OCU I FISKALNI SLEDECI PUT!!!
Znaci isto tako moze da se i ne plati Parking servisu jer niko osim sudije za prekrsaje nema pravo da kaznjava gradjane za bilo kakve postupke (to sto se zove doplatna karta nema veze, to je kazna)?
Hvala Radiju 021 za edukaciju gradjana i upoznavanje sa njihovim pravima. Meni je interesantan ovaj deo o pozivanju policije. Za sta ih treba pozivati, kada coveka pokradu kazu da ne mogu nista ako je ukradena vrednost manja od 15.000 dinara. Molim nekoga da mi objasni zasto bi ih onda GSP pozivao zbog karte od 50 dinara. Molim Radio 021 da nas u narednom periodu upozna sa pravima i obavezama Parking servisa. Ima li neko prava da ogranicava i naplacuje pristup javnim povrsinama, sme li neko da vam paukom otima automobil ako on ne ometa funkcionisanje saobracaja, da li je dozvoljeno naplacivati kazne trideset puta vece od vrednosti parking karte, za ovo da niko osim sudije za prekrsaje ne moze da kaznjava i sl. Puna podrska gradjani su vam veoma zahvalni na ovakvim tekstovima.
Pa oduvek se znalo da ne mogu da te zadrze fizicki , to nije nista novo , koliko sam puta uhvacen bez karte moram priznati sve sa ove listge mi se desilo. Mada nikada to da mi fizicki ne dozvoli izlazak . Dobro to znaju i kontrolori...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šverc u gradskom prevozu zakonom zaštićen
Novi Sad
•14.08.2012.
•10:44 > 09:48
Komentari 59
Nemanja
jelena
To onda znaci da i druga tj.sva preduzeca mogu zvati komunalnu miliciju i naplacivati bilo koja svoja dugovanja uz prekrsajnu kaznu sudova Republike Srbije
sanela
vesna
Sone
Vojvodjanin
Jovan
samo gledam
22:07 • 14.08.2012. nadadobrić
Je li sada išta jasnije zbog čega ona frka oko nedostatka kovanog novca? Povod za poskupljenje, a "da se vlasi ne dosete". Treba svim onim zombijima isplatiti "zarade".
svercuje se, al' kad te uhvate, onda sledi poveca kazna
pa ti vidi sta ces, a deranje i silidjijsko ponasanje kontrolora na putnika sto nema kartu... ni u snu ne sme da se dogodi kontroloru,
s tim sto putnik svercer moze da tuzi kontrolora i autoprevoznicku kucu zbog maltretiranja itd
E to je jedan od niz sitnica zbog koji Srbija ne zeli da bude sastavni deo EU
mora se raditi, postovati druge,ne sme se krasti na svakom koraku, ajoj mnogo toga ima
i onda nelogicnost
svakoga meseca moram donositi penzioni cek, i ako se zna da penzije nisu povecane
i ako je na predhodnoj markici ispisana vrednost iste
i pitam ljubaznu gsp radnicu, zasto je to tako vidi se svz iz prilozene mesecne karte
odgovor,
takva je politika naseg preduzeca,
odgovor isti dobih kada upitah i za fiskalni
racun, s dodatkom komentara, da na mesecnoj markici ima naznacena cena
molim lepo, kazem ja, i u prodavnici svaaka roba ima istaknutu cenu,tj nalepljenu i opetse izdaje fiskalni racun
Zasto GSP gradjanima ne IZDAJE FISKALNI racu za kupovinu mesecnih markica za sve pravce
Zasto KARTA izdata u BUS-u nema jasno notkucano, sat i minut kada je karta otkucana kao i datum,mesec i godina
naravno i cenu karte
A to znaci, da ni do sada NISI placao=kupovao kartu,
nego ti je zao sto nisi znao svoja prava...
ajd da mi vidimo gde su ti novci od dobijenih sredstava od grada i prodatih raznih karti,
da li razne markice, ili karte u busu-u
KARTU SVI moraju kupiti za to jesam,
a ne da se svercerima gleda kroz prste
SOCIJALNI slucajevi treba da imaju drugi status-al onda bi 60% gradjana bilo socijalni slucaj
znaci ne valja, nego treba nesto drugo menjati, valda ce i to doci na red
1 NS
pera kojot
Gastarbajter, ex kontrolor
nadadobrić
NikolaNS
Sada kada ovo znam koristiću svaku priliku da ne plaćam kartu. S obzirom na ponašanje zaposlenih u JGSP, ni ne zaslužuju da im se plati usluga. Oni svoje previsoke plate dobijaju bez problema.
Zaslužuju oni i batine. I to kakve. Samo to je u suprotnosti sa zakonom, ali dobro bi im došlo. Čast izuzecima, ali u JGSP ih ima 1-2%.
ŽIVKA
komšinica
Mare
živka
begečan
zanovetalica
Odma da naglasim da ne podržavam ne plaćanje usluge prevoza i slažem se sa mnogima koji su ostavljali komentare tipa da ideš peške ako ti je skupo ili ti se ne dopada. Mada, ukoliko razumete, kada smo bili tinejdžeri, švercovali smo se, pa ni sama ne znam iz kog razloga. Kao, sutra ću kupiti markicu za novi mesec, jer mi baš danas treba lova i slično i lovili su nas kontraši X puta. Bilo je toga da ti oduzme pokaznu kartu ako vidi da je istekla markica, da te fizički zadrži na stanici na ribljoj pijaci ili ti ne dozvoli da napustiš vozilo do okretnice, pa te još tamo cima i gnjavi. Dokumente su redovno tražili i pisali kazne na osnovu njih, sve je to bilo.
U svakom slučaju, ako ste savestan putnik, kartu treba plaćati i ne stvarati sebi probleme (i blam) bez potrebe!
Neko je spomenuo kako izgleda kontrola u Engleskoj. Naime, u Helsinkiju kada sam se vozila autobusom, ušla je kontrola, u uniformi (ne kao kod nas u civilu), lepo ti priđu, ljubazni i daju neki list da popuniš, tipa ankete. Malo čak i popričaju sa tobom kada vide da si stranac i na kraju zamole da vide kartu. Na svakom autobusu je jasno napisano da vožnja bez karte naknadno košta 700 evra!!! Verujem da se i takvo plaćanje civilizovano sprovede.
Dakle, treba raditi na edukaciji putnika, isticati prednosti i nedostatke ne plaćanja prevoza, a ne sve ograđivati našim i njihovim pravima. I da, stvarno bi trebalo uvesti mogućnost dnevnih karti, gde se vozite neograničeno u roku od 24h. Postoje i ljudi koji ne koriste autobus tokom meseca, ali im dođu gosti iz inostranstva i najlakše je gradskim prevozom cirkulisati, bez zadržavanja i previsokih troškova. Nadam se da bi se mnogi sa tim složili.
Čuružan
Elem, ovaj nadničar je završio fakultet, bavi se intelektualnim poslovima, a odrastao jeste u Čurugu ali je Novi Sad njegov grad.
Moje pitanje jeste ozbiljno i zaista pitam da li se ovo odnosi na kontrolore generalno i na prava putnika generalno?
Pošto je u naslovu "gradski saobraćaj".
Mislim da kad je već tema načeta, da je potrebno da se sve razjasni, ako je neko ovde naravno kompetentan da da odgovor.
Inače, ja nisam neko ko se švercuje.
Smatram da je potrebno platiti kartu i to je nešto što se kod mene podrazumeva.
Gnušam se nasilnih kontrolora koji se iživljavaju najviše na jadnim devojkama.
To se više dešavalo ranije, ali sada se i to eto promenilo.
Idemo polako u Evropu, a ovaj članak i ovaj portal je zaista nešto što jeste kvalitetno i zato često čitam članke ovdašnje.
Puno pozdrava redakciji i onom koji me je nazvao nadničarem :)
Zdrav razum.
Ukoliko lice nije kupilo kartu za prevoz a koristi ga znaci da je to lice prvo povredilo pravo JGSP-a, pa se postavlja pitanje ko ce da stiti prava JGSP-a i njihovih zaposlenih.Problem je sto veoma mali broj putnika ne plati kartu zato sto NEMA, uglavnom su to mladji ljudi koji bez problema plate kutiju cigareta 150 dinara,kao i pice u kaficu 200 dinara,a kad treba platiti 45 dinara za kartu ,e tu pocnu da stede.
Slobodan sam da predlozim resenje.
1.Napraviti novu sistematizaciju radnih mesta u svim sektorima JGSP-a i sav visak zaposlenih postaviti na vrata busa gde bi vrsili kontrolu karata pri ulasku putnika u vozilo. Povecala bi se naplata,a ubrzao ulazak putnika,a samim tim smanjilo zadrzavanje na stajalistima.
2.Smanjiti broj redovnih kontrolora,a pojacati saradnju sa komunalnom policijom,narocito na problematicnim linijama i vecernjim satima.
- I konacno ukinuti naplatu karata za prevoz ,a kompletno finansiranje JGSP-a vrsiti iz budzeta.
Sladja
Platio ili ne kartu, ti svakako stigneš tamo gde si hteo (osim u izuzetim slučajevima, al' to na stranu). Prosto, usluga ti je ispunjena. Red je da i ti ispuniš svoj deo, da platiš vožnju, odnosno uslugu.
Zar preduzeće koje vam omogućava uslugu može da se održi bez prihoda? A da podsetim, radi se o vašoj obavezi, ako već nameravate da iskoristite pogodnosti prevoza. Jednakost, recipročnost, i to jasno utvrdjena.
Stoga, nemojmo da se, ohrabreni ovakvim člankom i odjednom otvorenih očiju, busamo i suprotstavljamo onome što želimo i što nam je dobrim delom potrebno.
Mislite li da masovnim bojkotom plaćanja i-ili kontrolora ne možemo ostati bez usluge? Ostaće bez benzina i drugih sredstava, ostaviti vozila parkirana u garažama i nećemo više imati koga-šta da bojkotujemo, zapravo bukvalno zloupotrebljavamo.
P.S. Kontrolori su nemogući, ali iskreno, nikad nisam video ili čuo da se bez razloga na nekog izdiru. Ko ima kartu, s njim se brzo završi (a nije teško) i bude mu lepo. Bez strepnje i neugodnosti.
NS 021
Den
Nemam auto, čak ni bicikl (ukrali mi ga, kao i dobrom delu ovdašnjeg stanovništva), te koristim gradski prevoz ukoliko već ne idem pešaka. A najčešće idem pešaka.
Neko vreme sam imao pokaznu tj. mesečnu, ali više ne. Što ne znači da ne plaćam kartu.
Naprotiv - UVEK kupujem kartu. U suprotnom uopšte ni ne ulazim u autobus.
Mada, dvaput do sada (bukvalno: 2 puta) se jesam 'švercovao', nisam imao kartu a vozio sam se. I to je već bilo odavno. Ta dva puta i nikad više. Svojom voljom tako - nikad nisam imao problema s kontrolom (pa ni ta dva puta me nisu 'uhvatili') pa da je zbog toga.
A silni moji drugari ne plaćaju kartu i još svako malo vidim kako kontrolori 'uhvate' nekog. I jesu drski, navalentni, s nipodaštavajućim, autoritativnim tonom. Bilo da su muškarci ili žene. Iako, eto, to ne bi smeli da rade, UVEK ne daju vozaču da otvori vrata i ljudima da izađu ako nisu prekontrolisali sve.
Gradski, prigradski i međumesni prevoz su usluga koja se plaća. To je moje mišljenje. Mimo toga koliko su jadni autobusi (neklimatizovani najpre), toga što su vozači epitom za nasilno ponašanje u saobraćaju i što je cena karte sigurno previsoka za jednu vožnju (kao i taj čitav sistem; bolje da se uredi da jedna karta važi npr. sat vremena - zbog presedanja itd.)...
A hvala vam što ste nam predočili prava i obaveze i putnika i kontrolora/policajaca - da svakako znamo gde je kome mesto (ukoliko ikad bude bilo problema. A ja ih neću prizivati. No, znanje je imanje. Mogućnosti tj. izbora, ako već ne nečeg materijalnog).
@Ovan
Bolesnik: "ali zar ne vidite da sam bolestan?", Vozac:"Ma sta me briga covece, nisam ja doktor vec sofer!". I nasmesi se bolesnik i ude u autobus.
Ak sofer kojim slucajem cita ovo, svaka ti cast, ako nista nasmejao si me do suza. Inace bolesnik je bio ukljucen u svaciji razgovor u autobusu, misleci da mu se osobe zenskog pola obracaju, a onda i nastavljao razgovor sa njima, iako su ga ignorisali.Nesrecnik.
Eto,ti sad.Nemam pojma zasto sam vam ovo ispricao.
Goran
Odavno sam pricao da kontrolor nema pravo da te zadrzava. To moze samo policija da uradi.
Elem, da ne tupim.. sta je resenje? Komunalni policajac u civilu koji ide sa kontrolerima. Resen problem. I ovako nista zivo ne rade.
Izivljavanje, pretnje, fizicki obracun i sve ostale metode srpskog naroda ostavite u devedesetim. Ne moze sve na silu.
@ Čuružan
Ime mi je...
Prva. Da plaati kaznu
Druga. U gras na naselje pa pranje autobusa
Čuružan
Može li neko da mi kaže da li su ista pravila i u medjumesnom saobraćaju?
Verovatno jesu al vidim da ima ovde kompetentnih pa da ne nagadjam.
Y
Маја
милетић
Abadon
Bojan
Jan Chi
ns
kuka i motika
Jo - Onomad: ...namaći plate silnoj liga-balavurdiji koja baza svaki dan po krugu kao zombiji jer ne znaju šta im je posao
B
Žalosno je i to što su kazne sve manje što je neko na višem položaju. Za krađu (ako je vrednost ukradene stvari preko 15000din.) privatne imovine "običnom" lopovu sleduje višestruko veća kazna nego ministru ili drugom državnom funkcioneru za uzimanje novca iz budžeta - novca svih nas.
Nemojte posle da se pitate zašto je toliko nezaposlenih, zašto toliko ljudi radi na crno, zašto toliko ljudi odlazi odavde. Sa ovakvim zakonima (koji se uz to i ne sprovode), ova zemlja nema nikakvu budućnost.
Čuružan
Beogradjani decenijama ne plaćaju ništa, a mi smo uvek bili "krava muzara" koja redovno plaća sve redom i struju i vodu i komunalije pa i gradski prevoz....
Od sad hoćemo prava makar kao beogradjani, i ne plaćamo ništa.
Btw. kad je zabranjeno ovo nasilje, što su onda svi kontrolori tako glomazni da jedva udju na vrata :)
Samo Realno...
KRSITE PRAVO SLOBODE GOVORA
ps. OVO CE TE OBJAVITI 100%
Unapred zahvalni!
KKn
Ja vise ne placam kartu kada udjem u autobus. Sve vise mi se svidaja zivot u ovoj zemlji. Ne placas kartu u autobusu, jer ti niko ne moze nista, osim policije. Policija ne izlazi na teren ako je vrednost ukradenog predmeta ispoda 15000 din., a ima i indicija da u nekim slucajevima svoje 'usluge' izlaska naplacuju.
@ Ovan
Mozes ti njih tako da zahebavas dva, tri dana, ali cetvrti dan ce ti dohakati.
Student
Meni se jednom prilikom desilo da sam na frku morao da uletim u bus jer sam jako žurio, naime, kod sebe nisam znao da nemam ”analognog” novca i kada sam krenuo da platim skontam da imam samo platnu karticu, Ne lezi vraže, upada kontrola. Imaš? Nemam. bla bla evo kartice, i krece napadanje sto nisi podigao sto ovo sto ono, izvredjali me maksimalno da na kraju ja nisam hteo da izadjem iz busa dok ne dodje murija. Ko ih shisha sto nemaju sistem za placanje preko plastike! nego samo solarno da moze da se muti ispod pulta... OCU I FISKALNI SLEDECI PUT!!!
lolek
Da li to onda znaci da ce kontrolori stajati na ulazu u vozilo i nece dozvoljavati ulazak bez karte?
Chiki
bravo
Ovan
zoki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H